Житель Сан-Франциско Сірадж Раваль використовує свій автомобіль Tesla Model 3 2018 року випуску для видобутку криптовалюти Ethereum. Про це він повідомив в інтерв’ю CNBC.
За словами криптоентузіаста, він запустив безкоштовне програмне забезпечення для майнінгу на комп’ютері Apple Mac mini M1, підключивши його до центральної консолі автомобіля. П’ять відеокарт живляться від акумулятора Tesla.
За оцінками Раваля, він майнить приблизно 20 годин на день. Щомісячні витрати на підзарядку автомобіля за умови його використання і за прямим призначенням становлять від $30 до $60.
Для додаткового заробітку американець ніколи не переводить у готівку криптовалюту і переводить Ethereum на кастодіальну інвестплатформу, щоб отримувати процентний дохід. У своїй збірці він використовує тільки вживані відеокарти, куплені на eBay.
Сірадж Раваль стверджує, що протягом 2021 року заробляв від $400 до $800 на місяць, що робило майнінг на Tesla прибутковим навіть під час ведмежого ринку.
Проте ранній хакер третьої моделі Tesla Томас Сомерс засумнівався в можливості отримання такого високого доходу.
"Найкраща оцінка, яку я б дав для хешрейту графічного процесора в Model 3, буде близько 7-10 MH/s. Наразі за швидкості 10 MH/s це принесе дохід у розмірі близько $13,38 в Ethereum без урахування будь-яких витрат", — сказав Сомерс.
Він також розкритикував підхід Раваля, якому для запуску своєї енергоємної системи довелося зламати внутрішню прошивку автомобіля. Сомерс переконаний, що цей крок не був необхідним.
"Автомобіль уже побудований, щоб видавати понад 100 кіловат, і все, що пов’язано з ним, буде лише частиною цієї потужності. Немає технічної необхідності робити те, що говорить [Раваль]", — сказав хакер.
Фахівці додали, що прибутковість майнінгу на Tesla залежатиме від того, коли його придбав власник. Оскільки аж до 2017 року автомобілі можна було безкоштовно заряджати на фірмових станціях Supercharger.
Автор YouTube-каналу K-Man Кріс Аллессі 2018 року також використовував акумулятор Tesla для видобутку альткоїнів за допомогою підключеного до нього Antminer S9. За його оцінками, у той період за 60 годин майнінгу він міг добути біткоїни на суму $10, і це було б прибутковим завдяки безкоштовній електроенергії.
Однак навіть за наявності такої вигоди Аллессі задається питанням, навіщо свідомо зношувати машину вартістю від $40 000 до $100 000. Він підрахував, що зараз майнінг біткоїна на Tesla може принести власнику від сили $1 або $2.
Скепсис оточуючих не бентежить Сіраджа Раваля. Він сподівається зробити свою Tesla повністю автономним роботаксі, який заробляє криптовалюту в той час, коли він не перебуває за кермом.
"Автомобіль буде використовувати доходи від транспортних послуг і від послуг з видобутку криптовалюти, щоб оплачувати власні витрати, такі як ремонт, витрати на електроенергію і модернізацію, а також інвестувати їх у різні активи", — сказав Раваль.
Раніше CEO Tesla Ілон Маск розповідав про плани перетворити безпілотні автомобілі на чотириколісних роботів, але поки що концепція не отримала реалізації.
Нагадаємо, на початку червня 2021 року канадська автомобільна компанія Daymak оголосила про випуск триколісного електромобіля з опцією майнінгу.
Наприкінці місяця прототип машини почав тестовий видобуток біткоїна, Ethereum, Dogecoin та інших криптовалют. На початку 2022 року автомобіль Daymak пройшов перший тест-драйв.