OTC розшифровується як Over-the-Counter, у дослівному перекладі — минаючи прилавок. Цим терміном позначається позабіржова торгівля, що здійснюється безпосередньо між клієнтами і маркетмейкерами. У такому разі продавець і покупець укладають угоду безпосередньо один з одним, зазвичай за сприяння третіх сторін. Тривалий час OTC-трейдинг був важливим інструментом на традиційному фінансовому ринку, однак у 2018 році знайшов широке застосування і в сфері криптовалют.
Чому учасники ринку обирають OTC-трейдинг?
Учасники ринку можуть відмовитися від традиційних бірж на користь OTC з низки причин, серед яких стабільність ціни, швидкість виконання, безпека і конфіденційність.
Чим OTC-трейдинг відрізняється від торгівлі на біржі?
Під час торгівлі на біржі для проведення великої транзакції зазвичай потрібно здійснити безліч маленьких угод, причому курс у кожній може різнитися. Ліквідність і волатильність на той момент визначають кількість необхідних переказів, а також розкид курсів. Флуктуації ціни, які зазвичай спостерігаються на ринку криптовалют, можуть значно збільшити витрати під час торгівлі та нашкодити учасникам ринку.
Під час OTC-трейдингу клієнти обмежуються однією великою угодою, що дає змогу підвищити ефективність і уникнути складнощів з виконанням на різних біржах. Крім того, транзакція не фіксується в книзі ордерів майданчика і не відображається публічно, що дає змогу досягти більш високого рівня конфіденційності.
Яке відношення OTC-трейдинг має до токенсейлів?
Значна частина криптовалютних коштів була зібрана за допомогою токен-кампаній, запущених у 2017 і на початку 2018 року. Наприклад, Element Group допомогла своїм клієнтам залучити понад $500 млн. Клієнтам сервісу OTC-трейдингу The Element Group надають послуги з професійного та інноваційного управління ризиками, а також пропонуються рішення для роботи з ліквідністю і капіталом. Для компаній, що перебувають на етапі пост-ICO, активне управління зібраними коштами є ключовою складністю, і сервіс OTC-трейдингу може запропонувати продумані індивідуальні рішення.
Як попит на OTC змінюється з часом?
У світі криптовалют OTC-трейдинг тривалий час залишався долею великих гравців і "китів", проте низка чинників вплинула на нещодавнє зростання інтересу та ширше прийняття OTC в індустрії. Мейнстримові криптовалютні біржі нині відомі своїми величезними списками неверифікованих користувачів, тому сервіси OTC-трейдингу починають активно займати нішу "середніх" учасників ринку з ордерами в розмірі $100 тисяч і вище. Це особливо актуально на тлі складності внесення і виведення фіатних коштів з біржових акаунтів і постійно мінливих нормативно-правових баз. Після того як нормативне поле стане більш визначеним, великим гравцям знадобляться інструменти, що володіють атрибутами ліквідності та ризик-менеджменту OTC-ринку.
Який вплив має регулювання на OTC-трейдинг?
У міру того як криптовалюти стикаються з регулюванням, рекомендаціями з безпеки та іншими випробуваннями, вони стануть більш підготовлені до конкуренції в рамках традиційних інвестицій. Зростання попиту на інституційному рівні вимагає більш глибокої і постійної ліквідності. Найчастіше криптовалютні біржі не можуть задовольнити ці вимоги до ліквідності, що надає додатковий імпульс для розширення ринку OTC-трейдингу.
Як вибрати провайдера OTC-трейдингу?
OTC-фірми надають рішення для проблем ліквідності, ціноутворення та отримання інформації. Цей акцент на наданні однієї ціни або рішення та індивідуальна робота з кожним замовником створюють клієнтоорієнтоване середовище, що дає змогу розширити сервіс у нових напрямках: від умовного депонування до кредитування та синдикації.
Найкращі OTC-провайдери адаптуються до умов ринків, що розвиваються і невизначених ринків, балансуючи між упевненістю і смиренністю, і пропонують своїм клієнтам незмінно конкурентоспроможні послуги та ліквідність.
Ключовим фактором під час порівняння провайдерів має бути їхня здатність здійснювати транзакції на ринках, що швидко зростають, які визначаються високою волатильністю, неліквідністю та алгоритмічною торговою майстерністю.